5 Adımda Omnichannel Marketing Tam Olarak Ne Demektir?

omnichannel marketing

5 Adımda Omnichannel Marketing Tam Olarak Ne Demektir?

Omnichannel Marketing günümüzün güven ekonomisindeki işletmeler için mutlak bir gerekliliktir. Bir işletme ne kadar çok kanala sahipse, insanların sizinle iş bulma ve iş yapma olasılığı o kadar iyi olur. Çok kanallı olması doğal olarak müşteri deneyimini geliştirir, çünkü herkesin kendi tercih ettiği işletmelerle iletişim kurma yöntemi vardır.

Ancak, Multichannel Marketing ( Çok Kanallı Pazarlama ), insanların aslında sizinle iş yapacaklarından emin olmak için yeterli değildir. Başka bir deyişle, yalnızca kendinize daha büyük kitlelere erişim izni veriyorsunuz. Çok kanallı pazarlamanın daha müşteri odaklı versiyonu olan çok kanallı pazarlama, işletmenizin her kanaldan en iyi şekilde yararlandığından emin olmak için kullanılabilir.

Çok kanallı bir stratejide CRM’nin rolü de büyük bir fark yaratabilir, ancak şimdilik çok kanallı pazarlamanın ne olduğunu parçalayacağız, böylece işiniz mümkün olduğunca çabuk avantaj elde edebilecek.

Multichannel vs Omnichannel Marketing

Çok kanallı pazarlamaya girmeden önce, çok kanallı pazarlamayı hızla parçalamamız gerekiyor. Çok kanallı pazarlama çok kanallı pazarlamanın bir biçimidir, ancak çok kanallı pazarlama çok kanallı pazarlamanın karşılığı değildir.

Multichannel Marketing ( Çok Kanallı Pazarlama )

Multichannel Marketing, dediğimiz gibi, bir blog, web sitesi, telefon, e-posta veya şahsen, işletmelerin kendilerini yeni kitlelere açma yoludur. Çünkü işletmelerin kendilerine yeni müşteriler edinme konusunda en iyi şansı vermek için kullanabileceği çok fazla kanal var. Ne yazık ki, tüm bu kanallara sahip olmak müşterinize en kusursuz deneyimi sunduğunuz anlamına gelmez.

Omnichannel Marketing

Omnichannel Marketing burada devreye giriyor. Omnichannel Marketing, tüm bu aynı kanalları kullanır, ancak müşterinin ihtiyaçlarına en uygun şekilde kullanır. Home Depot gibi bazı mağazalar müşterilere her ürünün mağazada nerede bulunduğunu gösterir, böylece müşteriler cevabı bile bilmeyen bir temsilciden yardım istemek zorunda kalmak yerine telefonlarını mağazada gezinmek için kullanabilirler.

Yani olan şey, müşterilerin aynı anda birden fazla kanaldan ve ürünün kendileri için doğru olup olmadığına karar vermek için ihtiyaçlarına en uygun şekilde yararlanmalarıdır. Basit, Multichannel Marketing ( Çok Kanallı Pazarlama ) ile işiniz çevrimiçi bir ürün sunar, ancak müşterinin istediği şey bu ise tuğla ve harç mağazasına gidip ürünü kendileri görebileceği anlamına gelmez.

İntegrated Marketing ( Bütünleşik Pazarlama ) ve Omnichannel Marketing ( Çok Kanallı Pazarlama )

Ayrıca üzerinde durmak zorunda olduğumuz bir diğer pazarlama şekli de entegre pazarlama ve çok kanallı pazarlama ile nasıl karşılaştırıldığı ve birbirinden farklı olduğu. Daha önce de belirttiğimiz gibi, çok kanallı pazarlama çok kanallı bir pazarlama şeklidir. Bütünleşik pazarlamanın bazı ince ama önemli farklılıkları da vardır.

İntegrated Marketing ( Bütünleşik Pazarlama )

Entegre pazarlama; reklamları, satış promosyonlarını, halkla ilişkileri, sosyal medyayı ve doğrudan pazarlamayı sorunsuz bir şekilde entegre ederek pazarlamacılar tarafından potansiyel müşteriler, fırsatlar ve önceki müşterilerle iletişim kurmayı amaçlayan bir stratejidir. Pazarlamacılar bunu, her iletişim tarzının birden fazla kanalda tutarlı olmasını ve öncelikle müşteriye odaklanmasını sağlamak için yapar.

Omnichannel Marketing

Yine Omnichannel Marketing, müşteri deneyimini ve alıcının yolculuğunu iyileştirmek için kullanılan farklı kanalları bir araya getirmekle ilgilidir. Bu, sabah kahvenizi satın almak için Dunkin Donuts’a bağlı olduğunuzda bir uygulamanın kullanılması anlamına gelebilir; aynı zamanda çevrimiçi kupon almak ve mağazadaki satın alma işlemlerini onaylamak için hedef uygulamayı kullanmak anlamına da gelebilir.

Entegre pazarlama, pazarlamacıların potansiyel müşterileri, fırsatları ve müşterileri hedeflemek için kullandıkları stratejilere odaklanırken, çok kanallı pazarlama öncelikle müşteri ve işletmeniz arasındaki iletişim kanallarını entegre ederek müşteri deneyimine ve alıcının yolculuğuna odaklanır.

Her Kanal Neden Önemli?

1. Telefon

Akıllı telefonlar, insanların birbirleriyle iletişim halinde kalabilmeleri için çok kanallar içerir. Akıllı telefonu benzersiz kılan, e-postanızı kontrol ederken telefonda olabilmeniz veya yol tarifleri alırken müzik dinleyebilmenizdir. Bu, çok kanallı pazarlamanın nasıl çalıştığı için harika bir metafor.
Ancak mesele, işletmelerin pazarlama stratejilerinin, insanların iletişim kurmak için akıllı telefonlarını kullanacakları anlayışıyla oluşturulduğundan emin olmaları gerektiğidir. Bu, mesajların sadece büyük metin duvarları olmadığı, aynı zamanda parçalandığı ve kolay ve hızlı bir şekilde okunabileceği anlamına gelir; bu, resimlerin ve başlıkların ölçeklenebilir olduğu anlamına gelir, böylece mesajınız net olur.

Örneğin; Bir müşteri, bir şirketin uygulaması aracılığıyla bir ürüne bakıyor, ancak bir destek aracısının uzmanlığına ihtiyaç duyan ürün hakkında soruları veya endişeleri var. Müşterinin mağazaya şahsen gitmesine gerek kalmadan bu sorunun çözülmesine yardımcı olmak için uygulamadaki bir arama düğmesine dokunabilir ve hemen bir temsilci ile konuşabilirler.

2. E-posta

Akıllı telefona sahip olmayan çok sayıda duraklatma var, ancak hemen hemen herkesin bir e-posta adresi var. Günümüz ekonomisinde e-posta yoluyla müşterilere ulaşmak, çok kanallı bir pazarlama stratejisi için mutlak bir gerekliliktir.

Bu kadar önemli olmasının nedeni, ne kadar erişilebilir olduğudur. Bilgisayarı veya akıllı telefonu olan herkes e-postalarını kontrol edebilir ve e-postamıza ne sıklıkta baktığımızı hepimiz biliriz. E-posta ile ilgili sorun, herkesin spam’ın ne olduğunun farkında olması ve hepimizin bize ihtiyacımız olmayan şeyleri satmaya çalışan birçok insandan rahatsız olduğumuz; ancak, bu sorunun etrafında yollar var.

Örneğin; Target gibi bir perakende devi, müşterilere müşterinin telefonuna metin ve e-posta yoluyla gönderilebilen çevrimiçi kuponlar sunabilir. Müşterinin tek yapması gereken, kasiyere telefonunu göstermek, daha sonra indirim almak için taranacaktır. Tüm bunlar müşteri koridorlarda yürürken yapılabilir.

3. Sosyal Medya

Facebook’ta iki milyardan fazla aktif kullanıcı ve Twitter, Instagram ve LinkedIn’de yüz milyonlarca aktif kullanıcı var. Yeni müşteriler getirme potansiyelinin sonsuz olduğunu söylemeye gerek yok.

Sosyal medya, işletmelerin telefonlarında, işlerinde veya evde bilgisayarlarında veya tabletlerinde bulunan kişilere ulaşmak için kullanabileceği çok yönlü bir araçtır. İşletmeler, müşterilere daha kişisel bir düzeyde bağlanmak için sosyal medyayı kullanıyor, beğeni, takip ettikleri vb.

Örneğin; İşletmeler belirli ürünleri tanıtmak için sosyal medya kullanır. Birçok küçük işletme, insanların gönderiyi beğenmesini, sayfayı takip etmesini ve yayını başkalarıyla paylaşmasını istedikleri hediyeler sunar. Yayınlarda, insanların ürün hakkında daha fazla bilgi alabileceği web sitesine bağlantılar vardır ve daha sonra çevrimiçi olarak satın alabilir veya varsa mağazaya gidebilirsiniz. Sosyal medya, görüşlerini çevrimiçi olarak seslendiren ve tanıdıkları herkesin söylediklerini görebildiği müşterilere ulaşarak müşteri desteği için de kullanılabilir.

4. Yüz Yüze

İş kesinlikle değişiyor, artık müşterilerin biriyle yüz yüze konuşabileceği bir tuğla ve harç mağazasına ihtiyaç duyulmuyor, ancak elbette ne tür bir iş yaptığınıza bağlı olarak seçeneğiniz var çalışan, müşteriler için büyük bir fark yaratabilir.

İnsanlara e-posta, sosyal medya ve web siteleri aracılığıyla ulaşmak gibi yeterince kişisel olma konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Müşteriyle yüz yüze görüştüğünüzde, onlara anında cevap verebilirsiniz; yaptıkları araştırmaları basitleştiren açıklamalar yapabilirsiniz.

Örneğin; Bir müşteri belirli bir ürünü arayan bir mağazaya gider, ancak bulunamaz. Eve boş el gitmek yerine, bir temsilcinin bir iPad’i çıkarabileceği müşteri hizmetlerine gidebilir ve bölgedeki diğer mağazaların tam olarak bu ürüne sahip olup olmadığını görebilirler.

5. Web sitesi

İşletmenizin şu anda bir web sitesi yoksa, endişelenecek çok kanallı pazarlamadan daha büyük sorunlar var. Web siteleri bugün işletmeler için kesinlikle gereklidir. Kanepelerinin rahatlığında alışveriş yapmak isteyen bütün bir çevrimiçi pazar var.

Web sitesi, hepsi çok kanallı bir atmosfer yaratmaya yardımcı olan bir telefon numarası, e-posta adresi ve mağaza saatleri gibi önemli iletişim bilgileri sunabilir. Demek istediğim bir web sitesi çok kanallı bir sistem içinde sadece bir kanal; ancak, reklamını yapabileceği potansiyel kanalların miktarı ile kendi başına çok kanallı bir seçenek haline gelir.

Örneğin; Küçük işletmeler, mağazaya giren ve mağazadan çıkan müşterilerin eksikliğini azaltmak için çevrimiçi reklamcılıktan yararlanabilir. Bir işletme, yalnızca çevrimiçi olarak bulunabilecek bir kupon yazdıran kişilere satış ilanı verebilir. Mağazaya gitmeyi bile düşünmeyen müşteri, satış temsilcilerinin onlara yardımcı olabileceği ve hatta ek satın alımlar önerebileceği, artık girmek zorunda kalacak.

6. Baskı Ortamları

Evet, bu hala geçerli bir seçenektir. Eski ama güvenilir. Bir şirketin tam olarak ne yaptığını açıklayan bir katalog, kartvizit veya rapor almayı seven insanlar var. Bir e-postayı silmek kolaydır, ancak bunlardan herhangi birini atmak biraz çaba gerektirir.

Çok kanallı bir ortamda, basılı ortamlar işletmenizin pazarlama kampanyasında çok önemli bir rol oynayabilir. Müşterileri mağazaya getirmeye yardımcı olabilir veya insanların sürekli ziyaret ettiği başka bir mağazada bıraktığınız kartvizitler öncesinde hiç bilmedikleri web sitenize yönlendirmelerine yardımcı olabilir.

Örneğin; Birisi arabalarında işten eve bir broşür görür. Broşürde, satın almak istedikleri ayakkabıların bir resmi var, ancak sadece çevrimiçi satın alınabilirler. Broşürün altında bir e-posta adresi, telefon numarası ve web sitesi URL’si bulunur. İşten yeni gelen kişinin şimdi bir satın alma veya daha fazla bilgi edinmenin üç potansiyel yolu vardır.

Omnichannel Marketing Neden Önemli

Bazen sayıların konuşmasına izin vermek daha iyidir. Çok kanallı bir pazarlama stratejisine sahip olmak artık çok önemlidir, ancak işinizi diğerlerinden farklı kılan şey, bu kanalların birlikte akıcı bir şekilde çalışmasını sağlamaktır. Bu istatistikler , çok kanallı pazarlamanın şu anda neden trend oluşturduğunu açıklamaya yardımcı olacaktır.
– Müşterilerin% 87’si markaların kesintisiz bir deneyim sunmak için daha fazla çaba göstermesi gerektiğini düşünüyor.
– Çok kanallı stratejileri benimseyen işletmeler, yapmayan işlere göre yıldan yıla% 91 daha fazla müşteri elde tutma oranına ulaşmaktadır.
– Amerikalıların % 98’i aynı gün cihazlar arasında geçiş yapıyor.
– Günümüzde tüketiciler ortalama olarak yaklaşık altı temas noktası kullanmaktadır ve yaklaşık% 50’si düzenli olarak dörtten fazla kullanmaktadır.
– 2020 yılına kadar, çok kanallı bir müşteri deneyimine olan talep, neredeyse mükemmel bir uygulama ihtiyacı ile artacaktır.
– Müşterilerin% 90’ı kanallar arasında tutarlı etkileşimler beklemektedir.
– Mağazada araştırma yapmak için akıllı telefon kullanan müşterilerin% 71’i, deneyimin önemli bir parçası haline geldiğini söylüyor.
– Son derece güçlü çok kanallı müşteri katılımı olan şirketler, zayıf çok kanallı şirketler için% 3,4’e kıyasla, yıllık gelirde% 9,5’lik bir artış görüyor. Benzer şekilde, güçlü çok kanallı şirketler, zayıf şirketler için geçen yıla göre% 0,2’lik bir azalmaya kıyasla, temas başına maliyette yıllık% 7,5’lik bir düşüş görmektedir.
– Mağazadaki alışveriş yapanların% 45’i satış ortaklarının yalnızca çevrimiçi ürünler hakkında bilgi sahibi olmasını beklemektedir.
– Alışveriş yapanların% 50’si çevrimiçi alışveriş yapabileceklerini ve mağazadan teslim alabileceklerini düşünüyor.

Omnichannel Marketing stratejisi olmayan işletmelerle ilgili daha fazla bilgi:

– Müşterilerin% 89’u, sorunlarını birden çok temsilciye tekrarlamak zorunda kalmadan hayal kırıklığına uğramaktadır.
– Müşterilerin% 61’i müşteri hizmetleriyle etkileşimde bulunurken bir kanaldan diğerine kolayca geçiş yapamamıştır.
– Şirketlerin% 55’inin çapraz kanal stratejisi yoktur.
– Pazarlamacıların% 64’ü çok kanallı pazarlamanın önündeki en büyük engel olarak kaynak ve yatırım eksikliğini belirtiyor.
– Ürünlerin% 21’i farklı bir perakendeciden çevrimiçi olarak satın alacaklarını ve% 21’ini ürünü satın almaya devam edeceğini belirten, stokların% 27’si tüketicilerin% 27’sinin başka bir perakendecinin mağazasını terk edip ziyaret etmeleri çok muhtemel olacaktır.

Omnichannel marketing’in önemli olduğunu söylemeye gerek yok. Bu rakamlar, müşterilerin ezici bir çoğunluğunun çok daha yüksek beklentilere sahip olduğunu gösteriyor çünkü teknolojik olarak ne kadar gelişmiş olduğumuzu elli yıl öncesine kıyasla anladığımızı anlıyorlar. Bu beklentileri karşılamak nispeten basittir ve müşteri deneyimini önemli ölçüde geliştirecektir .

Gerçek Dünyadan Örnekler

Son olarak, çok kanallı pazarlama stratejileri kullanan işletmelerin gerçek dünyadaki bazı örneklerine gireceğiz. Bunların hepsi size aşina olmalıdır. İşletmelerin işleri yaptıkları gibi yapmaları sadece bir tesadüf değil. Bu şirketlerle gerçekte olanları yıkalım.

Disney

Ziyaretçiler çevrimiçi bir seyahat rezervasyonu yaptığında, günlük web planlarını planlamak için Disney’in web sitesini kullanabilir, park bilgilerine erişmek için uygulamayı kullanabilir ve hatta yeni turistik yerler keşfedebilirler. Tüm bunlar aynı zamanda kullanıcıların tüm park biletlerini, hızlı geçişlerini ve hatta yiyecek veya hediyelik eşya satın almak için paralarını, ziyaretçilerin gün boyunca bileklerinde giydikleri “sihirli bir banda” yüklemelerine olanak sağlayan Magic Band programına da bağlanıyor. Uygulama, aynı zamanda gruptaki her şeyi de takip edebilir.

Apple Mağazaları

Şimdiye kadar bulunduğunuz her Apple Store, satın alma yapmak, ürünlerin stokta olup olmadığını kontrol etmek, destek randevuları planlamak, mağazadaki herhangi bir yerden satın alma işlemlerini tamamlamak ve e-posta yoluyla makbuz göndermek için iPad ve iPhone’larla donatılmış çalışanlarla doludur. kaybetmek en aza indirilir. Bir Apple Mağazasına girdiğiniz andan ayrıldığınız ana kadar bir ajan, ihtiyaçlarınıza en uygun çeşitli kanallara yardımcı olmaya hazırdır.

Starbucks

Starbucks, uygulamaları sayesinde bir başka harika örnektir. Uygulama, yeni içeceklerin neler olduğunu sergilerken, müşterilere önceden bir içki siparişi oluşturma seçeneği de sunuyor. Bu, sırada beklemek ve ne alacağına dair son ikinci bir karar vermek ihtiyacını ortadan kaldırır çünkü Starbucks’ın sunduğu içecek miktarı sınırsızdır. Ayrıca, müşterilere kredi kartı bilgilerini ve hediye kartlarını yüklemelerine izin vererek içecekleri için ödeme yapmanın başka bir yolunu sunar.

Disney, Apple ve Starbucks bir bölümde. Bu bölüm Amerika’daki her temel genç kız için hedeftir, ancak hepsi çok kanallı pazarlamanın ne olduğunu ve gerçek dünyada nasıl kullanıldığını açıklamak için oldukça yararlıdır; sadece büyük şirketlerle sınırlı değil. Bu stratejiler her büyüklükteki işletmelerde uygulanabilir.

Son Söz

İşletmeniz zaten çok kanallı bir pazarlama stratejisine sahipse, ancak her kanalın daha iyi bir müşteri deneyimi oluşturmak için birlikte çalışmasını istiyorsanız, çok kanallı pazarlama bir zorunluluktur. multichannel marketing ve omnichannel marketing arasındaki fark küçüktür, ancak ikisinin gerçekte ne anlama geldiğini anlamak pazarlama stratejiniz için harikalar yaratabilir.
Çok kanallı pazarlama, işletmelerin müşterilere ulaşmak için farklı yollara sahip olduğu anlamına gelir, ancak bu strateji ile belirli kanalları diğerlerine göre ihmal etme olasılığı gelir. Bu ihmal edilen kanallar müşterilerinizin iyileştirmeler görmek istediği kanallarsa, işletmeniz müşterilerin ihtiyaçlarını önemsememekte gibi görünebilir, ki bu doğru değildir.
Çok kanallı pazarlama, müşterileri aradıkları ürünü bizzat arayarak çevrimiçi göz atabilmeleri için birden fazla kanalı bir araya getirir. Müşteriler bugün teknolojinin ne kadar güçlü olduğunu anlıyor ve mağazalardan çok daha yüksek beklentilere sahip.
Verdiğimiz istatistikler, bu tür pazarlamanın zaten müşterilerin büyük çoğunluğu tarafından beklendiğini kanıtlıyor. Tüm kanallara odaklanan şirketler daha fazla gelir elde ederken paradan tasarruf etme eğiliminde oldukları için de risk yoktur. Omnichannel pazarlama, şirketiniz için bir kazan-kazan. Bu türden daha da ileri gitmek istiyorsanız, çok kanallı pazarlama ile ilgili daha ayrıntılı kılavuzumuza bakın .

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website

Protez Saç Antalya Web Tasarım Civata Mersin Escort
ne işe yarıyor